Hoşgeldiniz

Platon'un dediği gibi matematik bilmeyen giremez demiyoruz.. Gel, gel, ne olursan ol yine gel. İster matematikten nefret et, ister adını bile duymak istemiyorum bu dersin de, ister ne yaparsam yapayım başaramıyorum de yine gel. Bizim sitemiz ümitsizlik sitesi değildir, yüz kere de korkuyorum bu dersten de desen yine gel.

8 Mart 2012 Perşembe

X Sayısı İle Röportaj




Bu hafta X sayısını konuk ediyoruz. Kendisini bulmak epey zaman aldı. Ama buna değdi. Kendisiyle ilgili çok özel ve çok gizli bir söyleşi yaptık. Söyleşi sırasında X sayısının gizemli kişiliğinin altında yatan kocaman bir kalp olduğunu fark ettik. Kendisini pek sevdik.

Denklemdeki kimliğinizi saklamak konusunda çok iyisiniz. Bunu nasıl başarıyorsunuz?

Aslında mesleğim gereği böyle davranmak zorundayım. Denklem şehrinde çok tanınıyorum elbette ama, sürekli değişebileceğim için, beni tanımak bile istemiyorlar. Ama sonunda dayanamıyorum ve denklemde eşitlik sağlandığı vakit kimliği açıklıyorum. İşte sonra, saklambaç oynayan çocuklar kadar seviniyorum.

Bir denklem şehrinin en çok hangi yanını beğeniyorsunuz?
Biliyorsunuz, denklem çok büyük bir şehir. Bilinen tarafları ve bilinmeyen tarafları var. Ben daha çok bilinmeyen taraflarını seviyorum. Bu sevgim de bilinmeyene olan merakımdan kaynaklanıyor.

Denklem şehrindeki yerinizi nasıl görüyorsunuz?

Bu şehirde yaşamak beni farklı kılıyor, bu kesin. Düşünsenize, benden başka herkesin sayı doğrusunda bir yeri var, sonra belirgin bir hayatları var ve herkes gibi yaşıyorlar. Şehirde ikamet ettikleri yer de belli. İşte biraz da bu yüzden yerim farklı. Kendimi sadece burada bu kadar özgür hissedebilirim.

Denklem şehrinde olmak sizin için bu kadar önemli mi?

Özgür ruhlu bir ifade olmama rağmen, engel olamadığım bir his var: bir şehre ait olmak. Şehir biraz da, kendinizi tanımlamakta yardımcı oluyor, ondan yardım alıyorsunuz. Bu yüzden denklem şehrinde olmak benim için çok ama çok önemli. Başka bir şehre taşınmayı hiç düşünmedim.

Bilinmeyen bir ifade olmasaydınız, hangi sayı olmak isterdiniz?

Aslında pi sayısını eskiden beri çok severim. Çok büyülü bir sayı. Pi olmak isterim. Yalnız bu sorunuz da bir hata var, ben zaten bir sayıyım. Sadece kimliğim bilinsin istemiyorum o kadar.

Kesirli sayı ya da diğer sayılardan hiç teklif geldi mi?

Evet, her zaman geliyor. İsmimi vermek istememe rağmen matematik ifadelerinde önemli bir yere sahibim ve bu teklifleri doğal karşılıyorum. Ama denklem şehrinde çok mutluyum ve ayrılmayı da düşünmüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız denetlenerek en kısa sürede yayınlanacaktır.