Hoşgeldiniz

Platon'un dediği gibi matematik bilmeyen giremez demiyoruz.. Gel, gel, ne olursan ol yine gel. İster matematikten nefret et, ister adını bile duymak istemiyorum bu dersin de, ister ne yaparsam yapayım başaramıyorum de yine gel. Bizim sitemiz ümitsizlik sitesi değildir, yüz kere de korkuyorum bu dersten de desen yine gel.

10 Mart 2012 Cumartesi

Matematik Büyüyünce Ne İşimize Yarayacak?


http://www.demreli.com dan alıntıdır.

Matematik her öğrencinin kabusu olmuştur benimde kabusum olduğu gibi.Eğitim hayatım boyunca matematiğim hiç iyi olmadı çoğu öğrencinin iyi olmadığı gibi.Özellikle lise dönemlerinden matematik öğrenmek çok zor oluyor. Okulda hocalar ne kadar anlatsana da evde konuları tekrar etmedikten sonra tüm öğrendiktiklerin veritabanından uçup gidiyor.Her öğrenci matematik büyüyünce ne işimize yarayacak diye mutlaka sormuştur.Bende sordum bu soruyu?Aslında bakıldığında bu soruyu soranlar genellikle matematik dersinde başarız olanlar,matematiği yapamayanlardır.Bu soruya ben şu şekilde cevap verdim : ” Matematik bizim ne işimize yarar,ileride hesap kitap yaparken kullanabiliriz,bakkaldan marketten alışveriş yaparken kullanabiliriz.Peki bunları yapmak için toplama,çıkarma ve çarpma bilmemiz yeterli peki biz neden rasyonel sayıları,köklü sayıları,üslü sayıları öğreniyoruz ki bunlar hiç bir zaman işimize yaramaz değil mi? Evet bu konular gelecekte hiç bir işimize yaramaz.Üniversite sınavına girersiniz orada yararsa yarar.Başka nerede yarayacak ki değil mi?Alışveriş yaparken satıcı sana kareköklü sayılarımı soracak? Tabi ki hayır.” Matematiğin aslında bambaşka bir amacı vardır.Çoğu insan bunu düşünmez ve bilmez.Matematik işlemlerini yapmak insan zekasını geliştirir.
Mesela matematik problemi çözerken değişik formüller ile bağlantı kurarız.Bu yöntemle soruyu çözeriz.Bu insanı gelecekte içinde bulunduğu durumdaki olaylar arasında nasıl bağlantı kuracağını nasıl davranacağı belirler.Karmaşık bir problem çözerken bir sürü formül deneriz soruyu çözmek için çok farklı yöntemler deneriz.Bu durum bizim hayatta karşılacağımız olayları irdelememizi sağlar. Matematiğin asıl amacı insan aklını ve mantığını geliştirmektir.Matematikten nefret edilmemelidir.Zor bir ders gibi gözükebilir ama üstüne gidilince ve sizde matematik sorularını çözmeye başladığınızı görünce matematik çok daha zevkli hale gelecektir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız denetlenerek en kısa sürede yayınlanacaktır.